Door middel van motorische oefeningen in zowel kleine als grove motoriek, het lijfbewustheid, ruimtelijke oriëntatie en om letterlijk in balans te zijn creëren we een gezonde ontwikkeling basis die essentieel is voor een goede ontwikkeling.
Wanneer kinderen moeite hebben met o.a. lezen, schrijven, rekenen, handschrift, zien, ga ik terug naar de basis van het lijf om zo een goed fundament aan te leggen. Ook kijk ik naar de oogsamenwerking (visuele screening) en de hersenen (lateralisatie)
Lateralisatie is dat beide hersenhelften goed met elkaar kunnen samenwerken. Dit is nodig voor vele leervaardigheden.
Reflex-integratie is wat ik als Psychomotorisch kindercoach ook inzet.
Wanneer reflexen door omstandigheden gestoord worden, kan het ontwikkelingsproces stagneren. RMTI oefeningen (Rhythmic Movement Training International) zorgen ervoor dat de reflexen weer geïntegreerd worden in je lijf.
Een psychomotorisch kindercoach is er onder andere voor kinderen met de volgende klachten:
– Adhd
– Faalangst
– Onzeker
– Stress
– (Hoog) Gevoelig
– Beelddenkers
Geluksgroei is voor elk kind én leerkracht om het beste uit jezelf te halen. Basisvaardigheden die noodzakelijk zijn om te ontdekken wie je bent, om kan gaan met verschillende emoties en kan vertrouwen op je kwaliteiten.
Kinderen gaan wanneer zij tussen de 8 en 10 jaar jong zijn een bijzondere fase in. De sociale en emotionele ontwikkeling is niet vanzelfsprekend. In deze fase komen ze hun emoties, zelfbeeld en hun identiteit tegen.
Copyright © Joëlle Sweet 2021
Privacy verklaring